Aanbevolen: Linkbuilding uitbesteden

Click Through Rate Berechnen

Published Oct 21, 22
9 min read

Facebook Ads Click Through Rate



Kortom: wanneer je e-mailmarketing bedrijft en je gaat binnenkort een nieuwsbrief versturen, houd bovenstaande punten er eens naast. Heb je het maximale uit je nieuwsbrief gehaald om een verhoogde CTR te behalen? En kan je nog meer zaken vinden die op het gebied van content je CTR kunnen verhogen? Dit artikel is geschreven door Paul Spikmans..

In het begin van deze maand is er een onderzoeksrapport verschenen van Searchmetrics. In dit rapport komt naar voren dat zoekmachinegigant Google gemiddeld 8,5 ‘blue links’ weergeeft in plaats van de tien die wij gewend zijn van Google. De overige plaatsen worden door Google opgevuld met snippets, applicaties, afbeeldingen, video’s etc.

In deze blog zullen wij enkele eenvoudige tips en trics aanbieden waarmee jij jouw organische CTR kunt verhogen door middel van het aantrekkelijker maken van jouw zoekresultaat (related:https://www.wordstream.com/click-through-rate click through rate). Iedere website heeft een aantal verschillende webpagina’s en iedere webpagina heeft zijn eigen organische CTR. Sommige webpagina’s hebben een goede CTR (diamanten) en sommige pagina’s zijn weer wat minder goed (stenen).

Het zou natuurlijk zonde zijn als je een diamant probeert te verbeteren, terwijl deze volgens Google perfect geschreven is en door de veranderingen aan content een negatieve invloed heeft op de Google-ranking. related:https://www.wordstream.com/click-through-rate click through rate. Je kan van een steen een diamant maken, maar je kan van een diamant in dit geval ook een steen maken.

De tijd waarin een titel werd geschreven op basis van tags is allang voorbij. Wees creatief en gebruik triggers om mensen te overtuigen dat ze jouw pagina willen bezoeken - related:https://www.wordstream.com/click-through-rate click through rate. Als je een tekst schrijft waarin je gebruik maakt van tips of stappen kan je goed gebruik maken van het ezelsbruggetje ‘HECBO’.

Email Marketing Click Through Rate Benchmark



In de volgende tabel passen we HECBO toe op deze blog. Probeer naast het opbouwen van de titel ook gebruik te maken van ‘powerwoorden’, zoals geheim, geweldig, onverstelbaar, direct etc. Personen die de titel lezen en een powerwoord in de titel zien staan, worden getriggerd om de rest van de tekst lezen.

Je kent ze wel titels zoals, ‘deze dame loopt gewoon stage. Wat haar stagebegeleider vervolgens doet, zal je choqueren!’ Deze pagina’s kunnen vaak hun belofte uit de titel niet waarmaken en bezoekers klikken al snel weer terug naar de vorige pagina, dit resulteert in een hoge bounce rate met een slechte SEO score als resultaat (related:https://www.wordstream.com/click-through-rate click through rate).

80% van de lezers klikt maar op 20% van de titels die hij/zij leest, je zal dus de titel zo aantrekkelijk mogelijk moeten maken. Het schrijven van de titel vereist misschien nog wel meer tijd dan het schrijven van de tekst zelf. Schrijf meer dan één titel en kijk welke titel het beste past bij de tekst en kijk of de tekst aanslaat bij de lezers van de links - related:https://www.wordstream.com/click-through-rate click through rate.

De resultaten van de test geven een duidelijk beeld over het effect van beide opties en kunnen ondersteunen bij het bepalen welke van beide mogelijkheden de beste variant van de advertentie of landingspagina is. Dit is ook een efficiënte manier om een duidelijk beeld te scheppen over de titel van een blog, artikel of zoekresultaat.

In Adwords wordt de mogelijkheid geboden om verschillende advertenties op te stellen met elk een unieke titel. In Adwords is vervolgens af te lezen hoeveel weergaven er zijn in Google en wat de CTR is van iedere individuele advertentie. Op basis van de verkregen gegevens kan je de beste titel kiezen om de CTR zo goed mogelijk te optimaliseren.

Click Through Conversion Rate

Je kent het wel: een website waarbij het einde van de URL vaak lijkt op een doolhof van parameters. Laten we hopen dat die tijd voorbij is, want de nieuwe trend is duidelijke en heldere URL’s met permalinks. Uit een onderzoek, uitgevoerd door Microsoft, is naar voren gekomen dat een korte en krachtige URL aantrekkelijker is voor gebruikers van Google dan een dergelijk ouderwets doolhof.

Permalinks zijn er in verschillende soorten, zoals datums, numeriek, bericht naam, titel naam, etc. Voor iedere permalink is een eigen permalink tag in de titel vereist. Een meta-description is een boodschap die jij, als websitebeheerder, deelt met de potentiële bezoeker. Je krijgt de kans om jouw persoonlijke uiting weer te geven bij jouw zoekresultaat in Google.



Als je meta-description uit meer dan 160 tekens bestaat wordt niet de hele tekst weergegeven. Probeer de meta-description zo te schrijven dat hij natuurlijk overkomt en laat de inhoud van de tekst terug komen in de pagina waar je naar toe verwijst. Daarbij moet je er natuurlijk voor zorgen dat de tekst wervend is, zodat mensen willen verder lezen op jouw webpagina.

Een rich snippet is niet zo makkelijk toe te voegen aan een zoekresultaat ten opzichte van de titel, URL en de meta beschrijving. Een ‘groot’ nadeel van een rich snippet is dat deze door middel van een code moet worden toegevoegd aan de website om getoond te worden in de zoekresultaten, maar het eindresultaat biedt wel een mooie toevoeging aan datzelfde zoekresultaat.

Weet je nog niet hoe je rich snippets kan toevoegen? Dat is geen probleem, want er zijn tools die de rich snippets voor jou kunnen coderen, zoals SEO chat. Gebruik jij als ondernemer al Google’s Search Console? Zo niet, maak dan snel gebruik van deze gratis service van Google. Google Search Console is een handige tool die de mogelijkheid biedt om te bepalen:Welke pagina’s worden geïndexeerd en welke pagina’s juist niet;Inzicht te verkrijgen in de zoekwoorden die er voor zorgen dat jouw site wordt weergegeven in de zoekresultaten;De CTR van jouw organische zoekresultaten;Crawlfouten (bevat details over de site-URL’s die Google niet kon crawlen of die een HTTP-foutcode hebben geretourneerd);Backlinks (websites die links bevatten naar jouw eigen website).

Average Google Ad Click Through Rate

Heeft deze blog jouw interesse gewekt en ben je benieuwd wat Leankings hierin voor jou kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Wat is van alle statistieken die je kunt meten nu de meest waardevolle? De CTR, de click through rate, behoort voor de meeste mensen absoluut tot de top. De CTR is namelijk de verbindende factor tussen een aantal belangrijke metrics. Een website die veel wordt vertoond in de zoekmachine, blijft waardeloos wanneer deze vertoningen niet worden omgezet in kliks (daadwerkelijke bezoeken).

Een website die veel bezoekers trekt, lijkt interessant, maar als die bezoeken niets opleveren, heb je vrij weinig aan deze bezoekers. Wat je uiteindelijk wilt, is een conversie: een actie van de bezoeker die voor jou waardevol is. Dat kan een inschrijving voor een nieuwsbrief zijn, een download, een offerte-aanvraag of een aankoop: jij bepaalt het doel.

Geavanceerde gebruikers denken wellicht direct aan conversiepercentages, maar je moet het pad naar de conversie niet vergeten. Iemand kan namelijk op een andere pagina binnenkomen. Hoeveel mensen klikken vanaf de verschillende pagina’s door naar je contactpagina? Dat is info die je wilt weten en hier is de CTR van belang - related:https://www.wordstream.com/click-through-rate click through rate.

Hoe zorg je hier nu voor? Laten we kijken naar enkele belangrijke tips. De eerste plek waar je een hogere CTR wilt behalen, is natuurlijk in de zoekmachine. Bij elke zoekopdracht waarbij jouw site vertoond wordt, heb je te maken met concurrentie. Hoe zorg je ervoor dat je die concurrentie verslaat? Veel valt of staat met je positie.

How To Increase Click Through Rate Email

Je zult dus echt moeten zorgen voor een goede positie in de zoekresultaten om een hogere click through rate te kunnen realiseren (related:https://www.wordstream.com/click-through-rate click through rate). Overigens kun je deze statistieken eenvoudig bijhouden in Google Search Console. Hierin kun je precies zien hoe vaak je pagina’s vertoond zijn en hoeveel mensen hebben geklikt. Wellicht zie je hier al verschillen die interessant kunnen zijn.

Wie een klik wil scoren vanuit de zoekmachine, moet veel zaken goed voor elkaar hebben. Je krijgt namelijk vaak maar een kans en bezoekers maken in een fractie van een seconde de beslissing om te klikken. Je wilt dat jouw site overtuigender overkomt dan die van de concurrent. Je meta titel en meta description zijn daarom van cruciaal belang.

Zorg dus altijd voor een pakkende en duidelijk beschrijvende titel en description. Denk ook aan de volgende punten: Maak je titel en beschrijving niet te lang (zodat ze niet buiten beeld vallen) Spreek de lezer persoonlijk aan Verwerk een duidelijke call to action in je omschrijving Maak duidelijk wat je meerwaarde is Een hogere CTR op je website is ook iets dat je absoluut wilt.

Dan ga je wellicht voorbij aan een belangrijk gegeven: niet iedereen komt direct terecht op de pagina waar je de conversie wilt realiseren. Het is bijzonder interessant om te onderzoeken hoe het zit met de click through rates vanaf andere pagina’s naar deze pagina. Vanaf welke pagina’s realiseer je een hoog doorklikpercentage naar je conversiepagina? Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat je op deze pagina’s iets goed doet, iets dat bezoekers activeert.

Denk daarbij aan de volgende elementen: Een call to action above the fold De conversie-actie moet bereikbaar zijn met één klik Maak je teksten niet te lang Doe een duidelijke belofte: geef mensen het gevoel beloond te worden voor het uitvoeren van de call to action Succesvol je CTR verhogen en zorgen voor een betere conversie, betekent dat je veel zult moeten testen, meten, analyseren en optimaliseren.

What Is A Good Linkedin Click Through Rate

Dit kan je helpen om je belangrijkste metrics een flinke boost te geven - Linkbuilding webshop uitbesteden.

15 manieren om de organische klikfrequentie, oftewel click-through rate in het engels, van uw website te verhogen. Heeft u uw website al gemaakt, maar bezoekt niemand deze? Misschien is één van de problemen dat u niet genoeg organisch zoekverkeer genereert. Veel klanten hebben ‘problemen’ met hun klikfrequentie (CTR), maar weten niet waarom.

Voor het grootste deel gaat dit probleem over het gebruik van de juiste woorden op de juiste plaatsen. Dit is echter geen rocket science en er zijn geen snelkoppelingen naar een echt effectieve PPC-campagne Er zijn trucs die u kunt gebruiken om uw ROI te verhogen. Deze acroniemen vertegenwoordigen het rendement op de investering en zijn een maatstaf die wordt gebruikt om erachter te komen hoeveel het bedrijf heeft verdiend met zijn investeringen.

Lange zoekwoorden zijn essentieel voor elke SEO-strategie en voor bloggen. Door lange zoekwoorden te vinden en deze op uw website in te sluiten, verhoogt u het aantal organische zoekopdrachten. Deze woorden zijn ook cruciaal voor het opbouwen van een solide verkoopkanaal. Aan de andere kant, terwijl afzonderlijke zoekwoorden vanaf het begin aan belang kunnen vergroten, proberen lange zoekwoorden het in het midden en aan het einde van de zin te behouden.

Evenzo werkt deze tactiek goed voor sites als Amazon. Dit is te danken aan hun gedetailleerde productbeschrijvingen en klantrecensies. Als iemand dus ‘herenportemonnee met muntvak’ opzoekt, zal Amazon of zeker één van de eerste resulaten zijn, ook al verschijnt de exacte zoekopdracht niet in de titel of URL. U kunt ook bepalen wat zoekmachines laten zien in uw paginavoorbeeld door een metabeschrijving in Word, Press in te voeren met Yoast.

Uw CTR Click Through Rate (klikfrequentie) verhogen

De click-through-rate (CTR) van je organische resultaten verhogen is een behoorlijk belangrijk aspect. Je hebt maar één kans om je bezoeker van Google naar je website te krijgen. Helaas is de CTR voor SEO vaak nog een onderschatte metrics. Want, inderdaad, hoog ranken is belangrijk.Click-through-rate is de verhouding tussen het aantal klikken en aantal vertoningen in Google. De CTR geeft aan hoe vaak iemand doorklikt in de SERP van een zoekmachine naar een pagina op je website.

Navigation

Home

Latest Posts

How Much Impression Click Through Rate Is Good

Published Oct 22, 22
10 min read

Youtube Ad Click Through Rate

Published Oct 22, 22
10 min read

Average Linkedin Ad Click Through Rate

Published Oct 22, 22
3 min read